Sunday, February 14, 2010

Sanur, zondag 14 februari 2010


Hallo allemaal,

Gister middag dus hier aangekomen. Bagus stond al op de airport te wachten.
In het hotel ben ik eerst gaan uitpakken en een lekkere douche genomen. Daarna cadeautjes aan Bagus gegeven. De solarlamp is een groot succes!
Vervolgens een hapje gegeten hier in het hotel…. Nou ja, in het hotel….. aan het strand dus. Ben meteen ook ingewijd door de Balinese muskieten. Vergeten in te smeren…. zo stom van me….. heb dikke rode bulten op mijn armen.
Ik ben op tijd naar bed gegaan, zodat ik vandaag uitgerust zou zijn voor de komst van mijn neefje Simon uit Ambon.

Simon is dus vandaag aangekomen.

Vanochtend stond ik al om 5.30uur op het strand om van de lucht te genieten en al het geroezemoes om me heen. De locale bevolking heeft een vrij weekend en dus gezellig met elkaar naar het strand.
Geen zonsopkomst gezien.... vanwege de lucht. Volgende keer beter. Hoe dan ook, het blijft prachtig in de vroege ochtend op het strand.

Vroeg ontbeten en al om 9.00uur bij Hardy's wat boodschappen gedaan. Om 11.15 uur in het hotel op Simon gewacht. Heb nog geen foto's gemaakt, zodat hij even aan de atmosfeer kon wennen.
Het was reuze gezellig en erg fijn om hem weer te ontmoeten. Het is een mooi, jongeman geworden….. jaja, dat mag ik zeggen hè….. haha.
Hij wilde helemaal niet uitrusten, maar wilde kletsen. Dus snel een short aan gedaan en met ons drieën (Simon, Bagus en ik) iets gaan drinken. Daarna nog iets gaan eten en om 16.00uur is Bagus met Simon meegelopen naar zijn hotel en we hebben vanavond om 20 uur afgesproken in mijn hotel en gaan we ergens iets eten. Simon neemt een woordenboek mee. Nu heeft Bagus af en toe vertaald. Simon verstaat wel Engels, maar spreekt het niet en ik kan soms niet meer nadenken in het Maleis en dus had ik een tolk nodig. Mijn Maleis is niet slecht…. ook al zeg ik het zelf, maar moet wel beter worden!!!
Morgen onze eerste trip naar een Barong dans en naar de Kintamani. Afgesproken met Bagus dat we om de dag een trip maken.
We hebben gevraagd of Simon het leuk zou vinden om bijvoorbeeld in de avond met de oudste kinderen van Bagus uit te gaan, maar dat wilde hij niet. Hij wil bij tante Ans blijven. Hij heeft veel te vertellen.
Ben echt enorm blij dat we elkaar weer hebben ontmoet.

Zo en nu ga ik eens proberen of internet het weer doet, want die gaat om de haverklap uit. De elektriciteit hier is aan het verslechteren.

Liefs,
Ans

Dear friends,

Just a short message in English…. Sorry for that….. There are too much words in my head and they are in different languages….. So I can’t think proper now.
But I am well and have met Simon from Ambon…. I’m enjoying myself and everyone is happy that I am here. Special this lovely Balinese mosquitoes….. They love me and I am getting nice red, thick spots on my arms…. haha.

Love,
Ans xxx

Picture: How to transport eggs.... :)