Tuesday, February 16, 2010

Sanur, dinsdag, 16 februari 2010

Inmiddels is het dinsdag de 16 februari, 15.12 uur en zit ik in mijn kamer achter mijn bureautje.
Eerst maar eens verslag doen over gister. Wat hebben we gedaan……

Om half 10 vertrokken naar Batu Bulang voor de Barong dans.
In het kort: De koningin, moeder Dewi Kunti heeft besloten om een van haar zonen…. In dit geval Sahadwa …. Aan de Rangda te offeren (aldus het foldertje).





Ik kende het al, maar voor Simon was het wel leuk. Helaas waren we te laat en hebben we het eerste stuk gemist.
Daarna richting Kintamani – de vulkaan. Het was een hele tour hier naar toe en in de auto natuurlijk weer veel lol gehad. Vooral toen ik de beide heren een heerlijk Nederlands snoepje aanbood. Keuze genoeg…. ik had ze in alle kleuren, vooral ZWART…. lekkere dropjes dus… :D
Bagus waagde zich er niet meer aan, want hij kende ze al. Simon nam er wel een en wist niet hoe hij het weg moest krijgen. Beleefd zette hij door, met een vies gezicht… dat wel… Die hoeft dus ook nooit meer een dropje.

Bagus was wat bang dat we te laat zouden aankomen bij de Kintamani, want tot een uur of 1 is de vulkaan nog zichtbaar en daarna verdwijnt hij in de mist.


Geluk dus…. op tijd. Heerlijke lunch genomen in buffet vorm. Tijdens de lunch begon het erg hard te regenen, het kwam met bakken uit de lucht. Het is hier ook moessontijd…. dus was het ook wel te verwachten.


Hoe dan ook, we moesten ook nog terug. Dit hield wel in dat een van ons de paraplu’s uit de auto moest gaan halen. Bagus offerde zich op en haalde een paraplu en een voor een werden we de auto ingeloodst.
Vanuit de auto nog wat foto’s proberen te maken van de prachtige fruitstalletjes langs de weg, maar door de regen, vanachter het glas niet helemaal te zien.

Om 17 uur waren we terug in het hotel. Bagus naar huis en met Simon om 20.00uur afgesproken.

Tot 22 uur op mijn kamer gezeten en gekletst….. gekletst en nog es gekletst. Ook foto’s bekeken die ik nog op mijn laptop had staan en Hyves en Facebook foto’s bekeken van bekenden. Op Ambon is internet zo traag dat hij de foto’s nooit bekijkt.

Om 22 uur naar het restaurant, maar we hadden geen van tweeën nog honger, dus werden het crêpes en een grote pot thee.
Uiteindelijk was ik om 0.00uur terug op mijn kamer en ging om een uur of 1 slapen.

Vandaag rustdag en uitgeslapen tot 9 uur. Geluncht, naar Hardys met het busje en terug gelopen. Gelukkig wist ik een leuk paadje en kon dus al gauw 20 minuten afsnijden. Heb de bordjes voor Sylvia gezocht… Hardys had er 1, maar daar was ook nog eens een stukje af. Maar die bordjes vind ik nog wel hoor Syl!!!

Simon was naar Denpasar om een ticket te kopen voor de terugreis naar Ambon. Het is goedkoper om dat ter plekke te doen en pas maximaal 4 dagen van te voren en ja hoor hij had geluk. Kon voor 75 euro terug naar Ambon.
Om 11 uur kwam hij naar Sindhu en hebben we tot 14.30 uur zitten kletsen aan het strand. Ik lach wat af met die jongen.
Nu is hij weer naar Denpasar, om de ticket op te halen, dat kon om 15 uur. We ontmoeten elkaar straks weer op het strand. Ik loop naar Ratna, om het hotel eens goed te bekijken en misschien is het iets voor de zomervakantie samen met Willem, Angela en Lidy (??)

Zo … en nu ga ik kijken of internet het nog doet en plak dit erin.

Groetjes allemaal en sampai bertemu lagi!!

Ans xxx