Sunday, August 8, 2010

Bali - Ambon / Maandag 26 juli 2010

Lidy pakt in en pakt uit en pakt weer in.... :)

Om 4 uur dus gewekt door allerlei wekkers en wake-up-calls. Douchen, laatste dingen inpakken en om 5 uur stond Bagus met zijn neefje voor de deur om ons naar het vliegveld te brengen.
Vliegveld Denpasar..... inchecken.....

De vlucht naar Ujung Pandang verliep goed. Vooral geslapen eigenlijk. Overstap was prettig, omdat we dan nog wat konden eten. Hoewel er voor mij niet veel te eten viel. Overal zat vlees in.

UP naar Ambon ook snel gegaan…. Spannend, eindelijk weer op Ambon!!!!! THUIS!!!
Vliegveld Ambon, gedoe met paspoorten en moest Willem mee met al onze paspoorten…. Wat een onzin! Angela was haar rugzakje kwijt, maar die was snel weer terecht en alles zat er goddank nog in.
Voor het raam zag ik eerst Saar staan en later ook Simon. Wat een leuk weerzien was dat. Vooral met Simon, want die had ik natuurlijk na 16 jaar in februari al ontmoet op Bali.
Twee auto´s hadden we ter beschikking. Alle meiden bij Simon in de auto en Willem bij Saar. Ik herkende nog best veel dingen.

Aangekomen in Ambon stad…… ik wilde eigenlijk eerst naar Waai, maar vanwege het weer ‹denk ik› zouden we pas de volgende dag naar Waai gaan. Voelde niet helemaal goed voor me.
Rijdend in het smalle straatje richting Rumah Sarianamual – Kalay, zag ik oom Dicky zitten in de tuin. Hij was aan het werk. Dat maakte alles goed. Ik stopte de auto en ben meteen naar oom Dicky gegaan om gedag te zeggen. Menig traantje rolde over mijn wangen. Je voelt opeens dat je er echt bent!!!!

Het was goed en ik weer de auto in en richting huis. Al snel waren er wat mensen en werden we welkom gebeden……
Daarna Lidy en ik naar ons hotel….. tot grote verrassing van de familie.
Hotel was ok….. uitpakken, gegeten (roomservice) en geslapen….. we waren nogal moe.