Friday, March 5, 2010

Dinsdag, 2 maart 2010.

(Op dit moment ben ik al thuis, maar zal nog even mijn verhaal van afgelopen dinsdag hier in plakken.)

Vandaag is mijn laatste dag in Hong Kong. Vanavond om 21.20uur staat de bus voor het hotel en vertrek ik naar het vliegveld voor de terugreis naar Nederland.

Wat heb ik allemaal gedaan vandaag:
1. Heb gisteravond een kaart aan mijn deurknop gehangen (aan de buitenkant natuurlijk) met hierop de bestelling van mijn ontbijt. Die wilde ik graag hebben tussen 8.30 – 9.00uur. Lekker vroeg, want ik wil om 10 uur de deur uit.
2. Mijn ontbijt is keurig op tijd bezorgd en om 10 uur stond ik alweer in de lift naar beneden. Heb ik trouwens al ergens vermeld dat ik op de elfde verdieping zit?? Bij deze dus...
3. In eerste instantie wilde ik naar het computercentrum op Hong Kong Island, maar bedacht me dat alles vrij laat start hier en dus ben ik eerst maar naar de overkant gegaan. De overkant is dus bij de haven en de musea. De overkant vind ik een van de mooiste plekjes die ik gezien heb in Hong Kong. Steeds weer zie ik nieuwe dingen en steeds weer wordt ik erg verrast door al dat moois. Mijn mooiste foto’s maak ik daar dus! Ik ben dus naar de overkant gegaan en heb er flink rondgelopen en gefotografeerd met mijn kleine Canon.
4. Daarna naar de MRT (ondergrondse) en naar Hong Kong Island gegaan. Grappig dat ik gewoon de weg weet en dat het er op lijkt dat ik er echt de weg ken.... ik schijf.... dat het erop lijkt.... jaja.... want ik kom veel nieuws tegen, gewoon omdat ik weer eens een verkeerde uitgang heb genomen of gewoon weer eens de richting kwijt ben. Logisch toch dat ik zoveel nieuwe dingen zie.... haha. Deze keer ging het goed hoor. Het is gewoon net Londen, alleen dan een stuk groter. Het computer centrum was zo gevonden. Heb wat gekke USB-hubs gekocht voor een paar assistenten van me. Gewoon voor de fun. Wilde ook een nieuwe camera kopen, maar daar kreeg ik te weinig af en dus maar wachten tot de zomer of misschien maar in Nederland de nieuwe Canon kopen. I’ll see.
5. Daarna nog wat rondgewandeld in Wan Chai en richting MRT en hotel, maar eerst nog even iets eten. Had zin in Sushi’s, maar wilde ook nog even wat uitrusten voor ik weer verder zou gaan met mijn planning. De sushi’s meegenomen naar mijn kamer en die lekker opgegeten. Kwam er alleen in het hotel pas achter dat het er toch wel heeeeeel veel waren......
6. Na de lunch en wat rust -vooral voor de voetjes- nog eens naar de overkant maar dan via een andere route. Er zou een kunstmarkt zijn, maar uiteindelijk was dit niet veel meer dan een paar kraampjes met schilderijen. Die staan er gewoon altijd. Nog het een en ander bekeken en daarna terug naar het hotel, kopje koffie en up to my room. Laatste spulletjes gepakt, broodje gegeten, douchen, schone kleren en op de plaats rust .... wachten op de bus.
7. Goed aangekomen op het vliegveld en een goede terugreis gehad. Eerst wel veel turbulentie, maar gelukkig duurde dat niet al te lang. De volgende ochtend om 6.20uur op Schiphol geland!

Liefs,
Ans xxx